Direct naar de inhoud van deze pagina

Probleem met de computer?

Ga naar GoedvoormekaarWaalre

Wat doet die vrijwilliger?

Sinds januari van dit jaar zijn verschillende dienstverlenende vrijwilligersorganisaties bij elkaar gebracht onder de naam 'Goed voor Mekaar Waalre'. Voor een persoonlijk contact zitten vrijwilligers van voorheen LIAC, maandag t/m vrijdag, van 9:30 t/m 12:00 uur in Het Huis van Waalre. Zij kunnen u verder helpen bij hulpvragen en in contact brengen met de vrijwilliger die u nodig hebt. Annie Janssen helpt met ondersteuning bij Thuisadministratie. Sjef van Geffen helpt, naast begeleidvervoer en klussen, ook bij problemen met de computer.

Waalre: Soms heeft iemand hulp nodig bij het invullen van formulieren, het aanvragen van voorzieningen, of groeit de financiële administratie boven het hoofd, waardoor ze in de problemen komen. Annie Janssen is deskundig op dat gebied. Zij helpt door orde op zaken te stellen en dat zo te houden. "In 2008 meldde ik me aan bij Paladijn in Valkenswaard voor een cursus om te ondersteunen bij de Thuisadministratie. Toen dit ook in Waalre werd opgestart ging ik hier aan de slag. De afgelopen jaren heb ik twintig adressen op weg geholpen. Er is in de gemeenschap niet altijd begrip voor mensen met betalingsproblemen. Vaak ligt het echter aan de administratieve rompslomp. Dat kan te maken hebben met laaggeletterdheid of iemand heeft de partner verloren die altijd voor de administratie zorgde. Het groeit hen dan boven het hoofd. Het geeft me veel voldoening als ik mijn klant kan helpen de schulden weg te werken en de administratie op orde te brengen. Mensen kunnen beter hun probleem eerder onderkennen en hulp zoeken, dan is het vaak snel opgelost."

Sjef van Geffen is sinds 2016 actief bij Goed voor Mekaar. Hij wordt ingezet bij begeleidvervoer en klusjes, maar zijn expertise is de computer. "De digitale wereld verandert snel en is voor met name ouderen vanaf zeventig jaar, moeilijk bij te houden. Op mijn werk bij ASML heb ik de ontwikkelingen van dichtbij meegemaakt. Toen ik eerder kon stoppen wilde ik graag een goede invulling in mijn leven en gaf mij bij Goed voor Mekaar op. Het zijn meestal kleine digitale problemen waarvoor mijn hulp wordt ingeroepen. Die heb ik dan zo weer opgelost. Zoals digitale foto's die naar de verzekering moeten. De overstap op glasvezel met nieuwe modem, ging ook niet bij iedereen soepel. Daar was regelmatig hulp bij nodig. De tv kan gekoppeld zijn aan internet of je hebt te maken met kabel, satelliet of antenne. Dan kan het euvel zitten in gebruik van de verkeerde knop, maar die weet ik dan snel te vinden."

Ga voor informatie naar www.goedvoormekaarwaalre.nl of bel: 040-2221194.

Geïnspireerd...?
Meld je aan

Registreer hier

Meer inspiratie?

Bekijk alle verhalen